Op vakantie aan de kust met Ardjan de Kraker - Reisverslag uit South African National Tuberculosis Settlement, Zuid-Afrika van William Romijn - WaarBenJij.nu Op vakantie aan de kust met Ardjan de Kraker - Reisverslag uit South African National Tuberculosis Settlement, Zuid-Afrika van William Romijn - WaarBenJij.nu

Op vakantie aan de kust met Ardjan de Kraker

Door: William

Blijf op de hoogte en volg William

03 Januari 2014 | Zuid-Afrika, South African National Tuberculosis Settlement

Woensdag 1 januari ben ik Ardjan de Kraker op wezen halen op het vliegveld die tot 17 januari blijft. We zijn gelijk naar Elri's huis gegaan en hebben daar wat gegeten. We hebben lekker in het zwembad gezwommen. 's Middags kwamen er zo'n 20 mensen langs die 's avonds ook bijna allemaal bleven slapen. 's Avonds hebben we weer gebraaid.

Donderdag 2 januari zijn we vroeg opgestaan om vroeg weg te kunnen gaan naar Sodwana Bay waar we een vakantiehuisje aan de kust hadden gehuurd.
Werner, het broertje van Elri, ging onverwacht ook met ons mee. We moesten zo'n 600 kilometer rijden en hebben er 8 uur over gedaan. Toen we aankwamen zijn we even het strand opgelopen wat heel dichtbij was. We hebben wat gegeten in het restaurant op het park en 's avonds hebben we een strandwandeling gemaakt (veel krabben gevangen!)

Vrijdag 3 januari hebben we eerst ontbeten in het restaurant op het park.
Dat was inbegrepen bij ons huisje. Daarna zijn we een ochtend op het strand geweest. Tussen de middag weer wat gegeten in het restaurant en 's middags weer het strand geweest. 's Avonds zijn we naar Coral Divers gereden, een vakantiepark dat ook duikactiviteiten organiseert, omdat ik graag wilde gaan duiken. We hebben daar ook nog een lekkere pizza gegeten.

Zaterdag 4 januari moest ik vroeg opstaan, want ik ging al duiken om 06:30 en ik moest een uur van te voren aanwezig zijn. Het duiken was geweldig!
Veel vissen gezien. Na deze duik had ik om 11:00 nog een duik. Daarna zijn we nog op het strand geweest en hebben we 's avonds weer wat gegeten in het
restaurant.

Zondag 5 januari was een rustig dagje. Lekker uitgeslapen en een strandwandeling gemaakt. Voor de rest niet zo veel gedaan. We konden niet naar de kerk. De dichtstbijzijnde plaats was ongeveer 90 km. verderop.

Op maandag 6 januari had ik weer 2 duiken afgesproken bij Coral Divers: één om 06:30 uur en één om half 8. Ardjan en Werner hebben wat boodschappen gedaan bij de spar in Sodwanabay. 's Middags hebben we de auto schoongemaakt en 's avonds ingepakt, zodat we de volgende dag vroeg konden vertrekken.

• 15 Januari 2014 - 18:59

Enneline:

Hoi,

Gave foto's. Is de vakantie al voorbij?
    Geniet anders nog! Gezellig..